Wat doen we?

Doelstellingen

Wat doen wij?

De doelstelling van Stichting WeCAN is het verlenen van preventieve zorg aan dieren alsmede het verlenen van hulp aan dieren in nood zowel in Nederland als daarbuiten.

Hoe willen we dat doen?

VOEDING We willen bij de projecten die wij steunen ons inzetten voor het verstrekken van voldoende voeding van goede kwaliteit. Hiermee voorkom je al een aantal gezondheidsproblemen, denk aan ontwikkelingsstoornissen, ondervoeding en allerhande maagdarmproblemen.

HUISVESTING We willen financiële steun geven bij het realiseren van degelijke en verantwoorde huisvesting. Elk dier moet kunnen schuilen bij regen en beschutting hebben tegen de zon. Ook mag een verblijf niet te warm of te koud zijn. Weersomstandigheden zijn op te vangen met goede huisvesting. Goede huisvesting voorkomt ook op zijn beurt weer een hoop ongemak, stress en gezondheidsproblemen bij het dier.

ANTI-PARASITICA We willen voorzien in anti-vlooien- en tekenproducten en ontworming. Zeker op locaties waar veel dieren bij elkaar zitten, is het heel belangrijk om te behandelen met anti-parasitica. Teken kunnen allerlei ziektes overdragen, vlooien en wormen zijn erg besmettelijk en kunnen ook flinke fysieke ongemakken geven.

STERILISATIE- EN CASTRATIECAMPAGNES Nummer één om de zwerfdierenpopulatie tegen te gaan is door te steriliseren en castreren. Nanda en Kim zetten zichzelf op regelmatige basis vrijwillig in om zwerfdieren zowel in binnen- als buitenland te steriliseren en castreren.